Přeposlat ASUS CG32 je nový monitor určený hlavně pro konzolové hraní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

ASUS CG32 je nový monitor určený hlavně pro konzolové hraní

15.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Monitory jsou používány většinou ve spojení s klasickými počítači či notebooky, ale co když chcete kvalitní obraz pro svou konzoli? Ano, konzole se většinou párují s klasickými televizory, ale někdy není špatné sáhnout ani po monitoru.

ASUS CG32 je nový monitor určený hlavně pro konzolové hraní

V dnešní novince opět zavítáme ke společnosti ASUS, která představila velmi zajímavý monitor s označením CG32. Tento model je zajímavý hlavně tím, že je určený hlavně pro použití ve spojení s moderními konzolemi (Xbox, PlayStation) a to je něco, co se zatím moc často nevidí. Dá se ale čekat, že podobně zaměřených monitorů bude vznikat čím dál víc, protože moderní konzole umí nabídnout opravdu zajímavé věci a byla by škoda je nevyužít. Konzolové hraní je sice pořád devizou obývacího pokoje, a tak nějak ho definuje obří televizor na zdi a pohodlný gauč, ale ne všude je dostatek prostoru pro velký televizor a menší, kvalitní monitor určený hlavně pro konzole se jeví jako dobrou možností. Nový ASUS CG32 nevypadá vůbec špatně a zdá se, že by mohl z nové generace konzolí dostat to nejlepší. Na jeho specifikace a výbavu se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který je poměrně jednoduchý a tím pádem i líbivý. Jeho dominantu tvoří tenký rámeček okolo displeje, který sice není nějak rekordně tenký, ale zbytečně tlustý také není a díky němu působí monitor vcelku kompaktním dojmem.

ASUS CG32 je nový monitor určený hlavně pro konzolové hraní

Uprostřed spodního rámečku se nachází logo výrobce, a to je víceméně všechno, design této novinky je opravdu čistý a přímočarý. Velmi zajímavě pak vypadá stojánek s rozměrnou základnou, která obsahuje dvě jakési platformy. Ty jednak zlepšují stabilitu a slouží také k odložení ovladačů nebo třeba mobilního telefonu. Na zádech monitoru totiž najdeme dva samostatné USB porty sloužící k nabíjení, takže je možné na tyto platformy odložit ovladače, připojit nabíjecí kabel a nabíjet. To samozřejmě půjde udělat také s mobilním telefonem. V noze stojánku si lze všimnout otvoru pro ukotvení neposedné kabeláže a stojánek bude možné od šasi odpojit, takže monitor půjde pověsit na stěnu prostřednictvím standardního držáku VESA 100 x 100 mm. O možnostech nastavení polohy prozatím bohužel nepadlo ani slovo, takže se neví, jestli půjde upravovat třeba i výška. Když chcete u monitoru upravit nastavení, většinou jenom natáhnete ruku na ovládací panel, zmáčknete pár tlačítek a je to. Jde to samozřejmě i u této novinky, ale výrobce předpokládal, že konzolový hráč bude sedět ve větší vzdálenosti než PC hráč, a proto k monitoru přidal dálkové ovládání.

ASUS CG32 je nový monitor určený hlavně pro konzolové hraní

Nastavení tedy bude možné provádět třeba i z pohovky a pomocí ovladače bude možné upravit jas, změnit vstup a provádět další věci bez nutnosti vstát a jít až k monitoru. Dalším hezkým prvkem jsou LED diody na zádech, které svítí v závislosti na zobrazeném obsahu a měly by tak pomocí nasvícení zdi zlepšit atmosféru při hraní. Výrobce tento prvek nazývá Halo Sync a na zádech monitoru najdeme hned 38 RBG LEDek. Nyní se můžeme přesunout ke specifikacím a začneme jako vždy úhlopříčkou obrazu, která čítá 31.5 palce. Jedná se tedy o spíše větší monitor, ačkoliv optikou klasického konzolového hráče je to takový průměr. ASUS v tomto případě vsadil na 4K UHD rozlišení čítající 3840 x 2160 pixelů při poměru stran 16:9 a o podsvícení se samozřejmě postaraly LEDky. Jemnost obrazu se zastavila na hodnotě 140 ppi, což je poměrně slušné a víceméně to odpovídá klasickému Full HD rozlišení na 15.6 palcovém displeji. Tato novinka je postavena na panelu typu VA, takže můžeme očekávat jak dobré podání barev, tak široké pozorovací úhly čítající 178 stupňů horizontálně i vertikálně.

ASUS CG32 je nový monitor určený hlavně pro konzolové hraní

Maximální obnovovací frekvence je 60Hz a odezva čítá poměrně vysokých 13ms, nicméně v porovnání s televizory, ke kterým jsou konzole většinou připojeny a jejich typické odezvě mezi 30 a 50ms je to úplně jiný svět. Díky podstatně nižší odezvě by mohl mít hráč hrající na tomto monitoru při multiplayeru proti hráči s klasickým televizorem značnou výhodu. Určitě bychom měli zmínit přítomnost technologie AMD FreeSync (funguje přes standard Adaptive Sync), nicméně z moderních konzolí ji podporuje pouze Xbox One, takže majitelé ostatních konzolí si na ni bohužel musí nechat zajít chuť. Monitor se dále chlubí 95% pokrytím barevného rozsahu DCI-P3 a podporou standardu DisplayHDR 600, takže kvalita obrazu by měla být opravdu na vysoké úrovni. Konektivita obsahuje hned tři porty HDMI 2.0, jeden DisplayPort 1.2, dva downstream porty USB 3.0 a dva porty USB 3.0 určené k nabíjení. Neschází ani 3.5 mm audio konektor a výrobce nezapomněl ani na stereo reproduktory, které disponují výkonem 2x 5W. Datum uvedení do prodeje je prozatím bohužel neznámé a nic se neví ani o ceně.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku ASUS CG32 je nový monitor určený hlavně pro konzolové hraní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.